شبكة منتديات شعلان ونجوم عرب

اهلا وسهلا بك عزيزي الزائر في منتداك شبكة منتديات شعلان ونجوم عرب
ان كنت عضو معنا فتفضل بالضغط على كلمة دخول وشارك معنا
وان كنت زائر فيسعدنا ان تنضم الينا في منتدانا المتواضع
اذا اردت الانضمام عليك الضغط على كلمة التسجيل والموافقه على الشروط واكمال البيانات المطلوبه ثم تفعيل عضويتك من ايميلك او انتظار تفعيل الادارة لك
اما ان لم تكن تريد الانضمام وتريد قراءة موضوع معين فتفضل باختيار القسم الذي تريد ونتمنى ان ننال اعجابكم
شكراااااااااااااا
فريق الادارة والاشراف
المدير
ahmed ex
يسر ادارة المنتدى ان تعلن عن طلب مجموعه جديدi من المشرفين والاداريين بالمنتدى يسعدنا ان تنضم الينا
شبكة منتديات شعلان ونجوم عرب

لاي بنت اتخنقت من الرجيم ومش لاقية حل

شاطر
    tota
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

مُساهمة من طرف tota في الجمعة أبريل 29, 2011 7:14 pm

والله النظام ده عن تجربة
    [size=12]
    ا[size=21]لرجيم وقرفه وزهقه بس كلنا مش بنقدر نستغني عن الفكرة دي مهما بنتعب منها ومهما بنتعب فيها بس دايما حلم الرشاقة بيفضل جوانا وبنوقف عليه حياتنا
    وبنجري ورا اي نظام يقول هتخس 10 كيلو في اسبوعين والانظمة دي بس بالعقل معقول وزن الواحد اكتسبه في وقت طويل في اسبوعين هيرتاح من فكرة الرجيم
    طبعا لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااء
    الانسان لازم يقعد ويفكر مع نفسه الاول في سبب المشكلة اللي وصلها ولو دورتي هتلاقي العيب في نظام حياتك وطريقة اكلك يبقي ده اللي لازم يتغير
    واللي اتخرب في سنين مش معقول في اسبوعين وهتلاقي الحياة بمبي اللي بيجي بسرعة بيروح بسرعة لازم الاول تؤمني بفكرة الصبر وتعرفي ان انتي متخنتيش فجأة يبقي اكيد مش هتخسي فجأة
    انا كان وزني من سنتين 75 كيلو وفضلت طبعا في موال الرجيم مرة اتخن اووووووووي ومرة اخس اووووووووووووووووووي لحد ما ربنا هداني الحمد لله لفكرة ان العيب في اسلوب حياتي وطريقة اكلي والحمد لله انا وزني دلوقتي 58 كيلو يعني خسيت 17 كيلو بس في سنتين ومرتاااااااااااااااااااااااااحة جدا من فكرة ياتري انا لو كلت هتخن لان عرفت ان الاكل ده نظام حياة كاملة لحد لما قابل وجه كريم انشاء الله
    انا مش هقول تفطر ايه وتتغدي ايه لااااااااااااااااااء الصح انا لما هفطر لازم اقلل من كمية اكلي شوية وبالتدريج لحد لما اوصل لنص رغيف والاهم كمان بعد الفطار هاعمل ايه مش معقول هشغل بالي الوجبة الجاية امتي بقي لاااااااااااااااء لازم اشغل بالي انا هحرق اللي كلته في الفطار ازاي ايه يعني لو اتمشيتي 55 خطوة بعد كل وجبة وشربتي شوية مية قبل وبعد الوجبة وايه يعني لو مكلتيش باليل اوي واعود نفسي مثلا اني اكل فاكهة واشرب عصاير باليل اوي بدلا ما اتعشي متأخر انشالله تاكلي كيلو فاكهة باليل وايه يعني متقوليش ما انا كده مش هخس لاااااء هتخسي لانك بتقللي من اكلك انتي اللي اتعودتي عليه وفي نفس الوقت مش هتتخنقي بس هتخسي بالراحة
    وايه يعني لو اتمشيتي او حتي طلعتي سلالم بيتكوا مرة ولا مرتين كل يوم حاجة مش هتاخد منك 5 دقايق بس هتتعودي علي فكرة ان لازم يكون ليكي رياضة
    ابدأي بالراحة في كل حاجة عشان ده نظام حياة مش اسبوعين وانجز
    واعرفي ان لو عملتي من الف للباء ربنا هيديكي انشاء الله من الباء للياء
    والله قعدت 5 سنين في موال الرجيم والدكاترة ومرتحتش خااااااااااااالص
    وفي سنتين تعبت شوية في الاول عشان النتيجة مش بتيجي بسرعة بس لما بتيجي مش بتروح بسرعة كمان
    يارب اكون افدتكم واكون قدرت اساعد اي بنت مخنوقة وبتعيط من وزنها ومش عارفة تتمتع بالحياة
    [/size][/size]
    nana
    عضو جديد
    عضو جديد

رد: لاي بنت اتخنقت من الرجيم ومش لاقية حل

مُساهمة من طرف nana في السبت مايو 07, 2011 7:37 am

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أكتوبر 20, 2017 2:16 pm